Jump to content

Wiedereinstieg ins Berufsleben

Dieses Thema bewerten

SanMa

Recommended Posts

Liebe KollegInnen,

ich möchte nach einer Pause wieder als Physiotherapeutin arbeiten und wollte wissen, welche Fortbildungen Sinn machen. Ich haber eine Fortbildung in OMT aber leider dire Prüfung nicht mehr gemacht. Macht es evtl. Sinn hier wieder an zu docken und es aufzufrischen?

Grüße SanMa

• 2 weeks later...
  • 6 months later...

Ich habe 6 Jahre als Physiotherapeutin gearbeitet, habe dann wegen der Geburt unserer 3 Kinder insgesamt 13 Jahre Pause gemacht. Vor 2 Jahren bin ich wieder eingestiegen und war sehr überrascht, wieviel ich noch wusste. Mir hat es geholfen, dass ich 3 Wochen erstmal hospitieren durfte. Außerdem habe ich tolle Kollegen und einen mega Chef, die mir immer mit hilfreichem Rat zur Seite stehen.

Zur Vorbereitung und Unterstützung habe ich mir noch das aktuelle "Handbuch Physiotherapie" gekauft und das aktuelle Buch "Physiotherapie in der Orthopädie" von Thieme.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Gast Eric Jones
      Cool website! My name’s Eric, and I just found your site - physiowissen.de - while surfing the net. You showed up at the top of the search results, so I checked you out. Looks like what you’re doing is pretty cool. But if you don’t mind me asking – after someone like me stumbles across physiowissen.de, what usually happens? Is your site generating leads for your business? I’m guessing some, but I also bet you’d like more… studies show that 7 out 10 who land on a site wind up leaving without a trace. Not good. Here’s a thought – what if there was an easy way for every visitor to “raise their hand” to get a phone call from you INSTANTLY… the second they hit your site and said, “call me now.” You can – Talk With Web Visitor is a software widget that’s works on your site, ready to capture any visitor’s Name, Email address and Phone Number. It lets you know IMMEDIATELY – so that you can talk to that lead while they’re literally looking over your site. CLICK HERE http://talkwithcustomer.com to try out a Live Demo with Talk With Web Visitor now to see exactly how it works. Time is money when it comes to connecting with leads – the difference between contacting someone within 5 minutes versus 30 minutes later can be huge – like 100 times better! That’s why we built out our new SMS Text With Lead feature… because once you’ve captured the visitor’s phone number, you can automatically start a text message (SMS) conversation. Think about the possibilities – even if you don’t close a deal then and there, you can follow up with text messages for new offers, content links, even just “how you doing?” notes to build a relationship. Wouldn’t that be cool? CLICK HERE http://talkwithcustomer.com to discover what Talk With Web Visitor can do for your business. You could be converting up to 100X more leads today! Eric PS: Talk With Web Visitor offers a FREE 14 days trial – and it even includes International Long Distance Calling. You have customers waiting to talk with you right now… don’t keep them waiting. CLICK HERE http://talkwithcustomer.com to try Talk With Web Visitor now. If you'd like to unsubscribe click here http://talkwithcustomer.com/unsubscribe.aspx?d=physiowissen.de
    • ...das hat aber nicht direkt mit dem Haglund zu tun, eher indirekt durch deine 2-jährige Ausweichbewegung ☝️ Lass dir mal "Manuelle Therapie" verschreiben. Die Kollegen sollten mit dieser Behandlungsmethode das "obere Sprunggelenk" wieder zurecht rücken können.
    • Gast Martina Röse
      wie ist es dir ergangen? Habe am 21.04.2021 Operation gehabt…nach 2 jährigem Spießrutenlauf ..Einlagen, Stosswellentherapie u.s.w. OP war ok.. mit Stiefel laufen auch,Physiotherapie…jetzt 21.10.2021 Fußgelenk rechts außen geschwollen..Schmerzen ohne Ende…Hast du es geschafft???
  • Neu erstellen...

Cookie Hinweis

Physiowissen.de nutzt Cookies, um Besuchern die beste Nutzererfahrung zu garantieren.
Mehr erfahren We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.